Thomas Neger
Basiskurs Hochschullehre für Mediziner:innen (med-A1-2401a)
Basic and advanced level |
16 OU in Area A Area A |
Start: 08.05.2024 | ZHW | Application directly at the university |
08.05.2024
Oberpfalz
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteFlorian Greiner
KI in der Hochschullehre | KI im Prüfungskontext (C72-2401b)
Basic and advanced level |
4 OU in Area C Area C |
Start: 08.05.2024 | ZHW | Application directly at the university |
08.05.2024
Oberpfalz
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteNadja Pfattheicher, Institut für Lern-Innovation (ILI)
[DiL kompakt] Schnelleinstieg in das Objekt "Test" auf StudOn
Basic and advanced level |
2 AE in Area C |
Start: 10.05.2024 | Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) | Free places |
Bei inhaltlichen und organisatorischen Fragen kontaktieren Sie bitte digitale-lehre@ili.fau.de.
Dieses Seminar können Sie für die Beantragung des [DiL] Themenzertifikats DIGITALE LEHRE im Wahl- oder Pflichtprogramm einbringen. Weitere Informationen finden Sie hier: https://digitale-lehre.fau.de/weiterbilden/dil-themenzertifikat.
StudOn (ILIAS) bietet Dozierenden zentrale Lernplattform vielfltige technische organisatorische didaktische Mglichkeiten abzubilden gestalten. Lernalltag gehren semesterbegleitende bungsmglichkeiten Abschlussprfungen verschiedener Objekte gestalten lassen. Testobjekt zentralen Bereich Assessment aufgestellten Einstellungsmglichkeiten Fragentypen versierte Gestaltung rechtsgltigen Prfung ausgefeilter Assessmentszenarien. Inhalte Einfhrung didaktischen technischen Potenziale Objekts Exemplarisches Anlegen Test  verstehen anwenden Lernziele Teilnehmenden... Objekt anlegen entsprechend gewnschten Szenarios einstellen Fragen hinzufgen Zielgruppe Lehrende elektronischen Prfens auseinandersetzen mchten Schnelleinstieg Umgang bentigen Methoden Lehrvortrag praktische Umsetzung 10.05.2024
Mittelfranken
Show details Export to calendar Add to watch list Registration after LoginDr. Freya Willicks
Diversity Management: Mit Vielfalt in der Lehre umgehen (Online)
Basic and advanced level |
4 OU in Area D Area D 4 OU in Area E Area E |
Start: 13.05.2024 | ProfiLehre JMU | Application directly at the university |
13.05.2024
Unterfranken
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteAleksandra Radosavljević
Lehrwerkstatt Vertiefungsstufe
Basic and advanced level |
4 OU in Area A Area A 4 OU in Area D Area D |
Start: 13.05.2024 | PROFiL LMU | Application directly at the university |
13.05.2024
Oberbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteDerya Aksoy
ChatGPT und rechtliche Aspekte in der Hochschullehre
Basic and advanced level |
4 AE in Area D |
Start: 13.05.2024 | Otto-Friedrich-Universität Bamberg | Waiting list |
Das Online-Seminar findet im Rahmen der KI-Themenreihe statt und richtet sich an Teilnehmende ohne rechtliche Vorkenntnisse.
KI-basierte beispielsweise Chatbot ChatGPT universitren Bereich Munde. Ermessen Lehrenden inwiefern Einsatz Hierbei wichtig rechtliche Aspekte kennen Gestaltung bercksichtigen. Seminars Teilnehmenden relevanten rechtlichen Grundlagen Rahmen Hochschullehre aufzuzeigen Auseinandersetzung ermglichen. setzen Detail folgenden Fragen auseinander urheber- datenschutzrechtlich bercksichtigen Chancen Risiken Kontext rechtlich bewerten Abschluss urheberrechtlich einordnen knnen. beurteilen prfungsrechtlichen Aspekten 13.05.2024
Oberfranken
Show details Export to calendar Add to watch list Registration after LoginPROFiL
Basisqualifizierung zu Beratung und eLehre
Basic and advanced level |
22 OU in Area A Area A 10 OU in Area D Area D 14 OU in Area E Area E |
Start: 14.05.2024 | PROFiL | Application directly at the university |
14.05.2024
Oberbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteDr. Imme Schönfeld
Professional Tools for Conversations and Chairing Discussions
Basic and advanced level |
12 OU in Area B Area B |
Start: 14.05.2024 | ProLehre Medien & Didaktik | Application directly at the university |
14.05.2024
Oberbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s sitePaul Dölle, Fabian Merks
Foundation of Teaching with Digital Tools (English) [DiL]
Basic and advanced level |
2 AE in Area A 2 AE in Area B |
Start: 14.05.2024 | Universität Bayreuth | Free places |
workshop lecturers teachers opportunity familiarise themselves concepts methods contemporary teaching. seminar professionals teaching demands century. Participants introduced principles modern particular aligning objectives methods. Together explore structured efficiently learning defined precisely students. central aspect integration digital technologies lecture theatre virtual emphasise resources integral interactive engaging environment. Through practical applications discussions participants innovative increase engagement motivation Various approaches activating learners presented practice. develop skills designing effective experiences. provides excellent exchange colleagues experts. forward welcoming shaping future together. Learning Outcomes Applying constructive alignment demonstrate principle contexts developing harmonising coherent assessment Formulate formulate specific measurable achievable relevant courses implementation curricula. Integration purposefully create environments Develop implement active identify different student participation present concrete examples Reflection evaluation practice critically reflect evaluate effectiveness integrated improvements adaptations Promoted platforms function) Virtual meeting -  Breakoutsessions collaboration office-documents platform Kahoot www.kahoot.com querying factual knowledge Mentimeter www.mentimeter.com personal attitudes associations www.pingo.de German Instruction Platform groups Exchange Whiteboard-Collaboration-Board www.mural.co )  Padlet www.padlet.com sharing materials Artificial Intelligence ChatGPT chat.openai.com helpful structure lectures outcomes useful addition didactic platforms. should Please students lectures. outcome. prepared actively engaged workshop. freely without disturbance Coffee Snacks participate virtually before Documentation Interactive management system (moodle) 14.05.2024
Oberfranken
Show details Export to calendar Add to watch list Registration after LoginProf. Dr. Ingo Striepling
Lehrhäppchen: Künstliche Intelligenz (KI) – Fluch oder Segen für die Hochschullehre? Antworten (nicht nur) aus prüfungsrechtlicher Sicht
Basic and advanced level |
2 AE in Area C |
Start: 14.05.2024 | Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) | Free places |
Lehrhppchen FBZHL-Vortragsreihe. Semester herzlich hochschuldidaktischen Vortrag Diskussion ChatGPT momentan Munde. Kolleg streamen Live-Tests anhand Klausuren attestieren bestanden Gleiche Eignungstests. Eigentlich arbeiten lassen Brisant nunmehr rasante Geschwindigkeit passable Ergebnisse generiert knnen. Auswirkungen Prfungen bisherigen Formaten festhalten Nutzung verhindert fragen Studierenden anleiten intelligent nutzen Beantwortung Fragen Rahmen Veranstaltung nhern. Lernziele Teilnehmenden... verstehen prfungsrechtliche Fragestellungen. rechtssicher gestalten geeignete Prfungsformate auswhlen. erkennen Handlungsbedarf hinsichtlich Neugestaltung Prfungsordnungen. Weiterfhrende Informationen Referenten. Zertifikat Hochschullehre Bayerischen Universitten. 14.05.2024
Mittelfranken
Show details Export to calendar Add to watch list Registration after LoginMy watchlist
There are no seminars on your watchlist.
To book seminars please log in (see above) or register.