Elisabeth Berchtold
B 12: Rhetorik
| Basic and advanced level |
10 OU in Area Bbereich_b |
Start: 25.02.2026 | Universität Augsburg | Application directly at the university |
25.02.2026
Schwaben
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteDr. Susanne Günther
68937 Theorie und Praxis des forschenden Lehrens und Lernens
| Basic and advanced level |
8 OU in Area Abereich_a |
Start: 26.02.2026 | LEHRE+ Hochschuldidaktik | Application directly at the university |
26.02.2026
Niederbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteDr. Leah Sharp
Teaching Bites: How do I grade using a rubric? (V241)
| Basic and advanced level |
1 OU in Area Cbereich_c |
Start: 26.02.2026 | ProLehre Medien & Didaktik | Application directly at the university |
26.02.2026
Oberbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteRoland Trescher
B 13: Lampenfieber – Mit Präsenz und Spielfreude lehren
| Basic and advanced level |
10 OU in Area Bbereich_b |
Start: 26.02.2026 | Universität Augsburg | Application directly at the university |
26.02.2026
Schwaben
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteThomas Neger
D4-2502b | Empathie und Emotionen in der Lehre
| Basic and advanced level |
5 OU in Area Dbereich_d |
Start: 27.02.2026 | ZHW | Application directly at the university |
27.02.2026
Oberpfalz
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteKathrin Oeder
Ideen für die Lehre mit kleinen Gruppen (Lehrwerkstatt)
| Basic and advanced level |
3 AE in Area A 2 AE in Area B |
Start: 27.02.2026 | Otto-Friedrich-Universität Bamberg |
Free places
|
Im Nachgang zur Lehrwerkstatt besteht die Möglichkeit, eine individuelle Lehrberatung durch das Zentrum für Hochschuldidaktik (ZHD) in Anspruch zu nehmen. Dieses Format ermöglicht es Lehrenden, alle Fragen zur Planung und Gestaltung ihrer Lehrveranstaltungen gezielt zu besprechen. Für die Lehrberatung erhalten Teilnehmende 2 Arbeitseinheiten.
Gruppen erffnet didaktische Mglichkeiten entsteht intensiven Austausch individuelle Begleitung gemeinsames Erarbeiten Inhalten. Lehrwerkstatt entwickeln ausgehend Erfahrungen Beispielen gemeinsam konkrete dialogische interaktive Gestaltung Lehr-Lernprozessen Gruppen. folgenden Fragen selbstndige Arbeiten Studierenden gezielt untersttzen gelingt Diskussionen bringen Auseinandersetzung Texten befrdern Referate Portfolios spielen gestalten lernfrderlich wirken Trainerin bringt Impulse Moderationsmethode praxiserprobten Visualisierungsmglichkeiten Fragetechniken Teilnehmenden Mglichkeit Herausforderungen Beispiele einzubringen Lehrkonzepte kollegialem weiterzuentwickeln. 27.02.2026
Oberfranken
Show details Export to calendar Add to watch list Registration after LoginDr. Elisa Knödler
eval|lab
| Basic and advanced level |
2 OU in Area Dbereich_d |
Start: 01.03.2026 | PROFiL | Application directly at the university |
01.03.2026
Oberbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteDr. Susanne Frölich Steffen
Grundlagen des Prüfens: ein Selbstlernkurs zur „Krönung der Lehre"
| Basic and advanced level |
8 OU in Area Cbereich_c |
Start: 01.03.2026 | PROFiL | Application directly at the university |
01.03.2026
Oberbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteProf. Dr. Ingo Striepling
A 16: Trickfilme in der Lehre mit KI gestalten
| Basic and advanced level |
10 OU in Area Abereich_a |
Start: 02.03.2026 | Universität Augsburg | Application directly at the university |
02.03.2026
Schwaben
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteDr. Jana Antosch-Bardohn und Dr. Barbara Beege
PROFiL Basisseminar
| Basic and advanced level |
16 OU in Area Abereich_a 10 OU in Area Bbereich_b 6 OU in Area Dbereich_d 8 OU in Area Ebereich_e |
Start: 02.03.2026 | PROFiL | Application directly at the university |
02.03.2026
Oberbayern
Information and booking is only possible via the hosting institute’s siteMy watchlist
There are no seminars on your watchlist.
To book seminars please log in (see above) or register.


