Search for seminar host or keyword:
Or filter according to the following criteria:

Only field:

5 seminars found

Anna-Katharina Scholz

Online course: Introduction to Higher Education

Basic and advanced level 12 AE in Area A
12 AE in Area B
12 AE in Area C
12 AE in Area D
12 AE in Area E
Dates:
09.04.2024
23.04.2024
14.05.2024
11.06.2024
02.07.2024
23.07.2024
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) Free places barrierefreier Zugang

The Higher Education introductory course is not suted for Physicians (Dr. med.).

This course is intended for international lecturers from Bavarian

universities who wish to gain and/or improve their skills for teaching

in Higher Education. It is not suitable for German native speakers

trying to improve their English language skills.

Certificate Teaching Higher Education Bavarian Universities semester blended learning course provides theoretical practical introduction Education. essential skills teaching university context planning evaluation student assessment. gained knowledge practice participating hospitation visits delivering lesson. between content objectives methods assessment design. student-centred approaches underlying principles designing coherent didactically lesson designed seminar. synchronous sessions receive suggestions design courses. session different aspect consider lessons. paired asynchronous phases various materials provided management system (StudOn). participants achieve demonstrating possession through completion Arbeitseinheiten minutes fields competence (A-E). Participation requirements Participants required attend meetings continuously independently online prepare reports participate independent groups submit portfolio course. Meetings Meeting Tuesday 2024-04-09 2024-04-23 2024-05-14 2024-06-11 2024-07-02 2024-07-23 Portfolio Lesson outline (approx. pages) reflection report recording lecture minutes) Reflection process Different contributions working (StudOn) project rhetorical elements support students (self-)evaluation examination suitable advised expected projects throughout provided. 09.04.2024

Mittelfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Nadja Pfattheicher, Institut für Lern-Innovation (ILI)

[DiL kompakt] Schnelleinstieg in das Objekt "Übung" auf StudOn

Basic and advanced level 2 AE in Area C
Start: 19.04.2024 Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) Waiting list barrierefreier Zugang

Bei inhaltlichen und organisatorischen Fragen kontaktieren Sie bitte digitale-lehre@ili.fau.de.

Dieses Seminar können Sie für die Beantragung des [DiL] Themenzertifikats DIGITALE LEHRE im Wahl- oder Pflichtprogramm einbringen. Weitere Informationen finden Sie hier: https://digitale-lehre.fau.de/weiterbilden/dil-themenzertifikat.

StudOn (ILIAS) bietet Dozierenden zentrale Lernplattform vielfltige technische organisatorische didaktische Mglichkeiten abzubilden gestalten. Lernalltag gehren semesterbegleitende bungsmglichkeiten Abschlussprfungen verschiedener Objekte gestalten lassen. eignet sowohl Self-Assessments (Peer-Feedback) Prfungsszenarien Zwischentests. Abgabe Hausaufgabe Essayaufgaben Textfragen genutzt. bearbeitende Aufgaben automatisch festgelegten Zeitpunkt eingesammelt Multifeedback bewertet Alternativ Lernenden gegenseitig Feedback geben. Inhalte Einfhrung didaktischen technischen Potenziale Objekts Exemplarisches Anlegen Einstellungsmglichkeiten verstehen anwenden Lernziele Seminar Teilnehmenden... anlegen Objekt entsprechend gewnschten Szenarios (Self-Assessment elektronische Prfung) einstellen bungseinheiten hinzufgen Zielgruppe Lehrende elektronischen Prfens auseinandersetzen mchten Schnelleinstieg Umgang bentigen. Methoden Lehrvortrag praktische Umsetzung 19.04.2024

Mittelfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Nadja Pfattheicher, Institut für Lern-Innovation (ILI)

[DiL] Evaluationen und Umfragen mit StudOn umsetzen

Basic and advanced level 4 AE in Area D
Start: 29.04.2024 Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) Free places barrierefreier Zugang

Zeitaufwand: ca. 4 bis 5 Stunden bei freier Zeiteinteilung

Bei inhaltlichen und organisatorischen Fragen kontaktieren Sie bitte digitale-lehre@ili.fau.de.

Dieses Seminar können Sie für die Beantragung des [DiL] Themenzertifikats DIGITALE LEHRE im Wahl- oder Pflichtprogramm einbringen. Weitere Informationen finden Sie hier: https://digitale-lehre.fau.de/weiterbilden/dil-themenzertifikat.

StudOn (ILIAS) bietet zentrale Lernplattform Lehrenden vielfltige Mglichkeiten Hochschullehre digitalen Lernmaterialien untersttzen. Online-Seminar speziell kennenlernen Umfragen Evaluationen konzipieren durchzufhren. Zielgruppe Seminar richtet Teilnehmer*innen kennen nutzen didaktischen Feinheiten speziellen Online-Prfungen mchten. geringem technischem Vorwissen teilnehmen. Zielsetzung Einerseits grundstzlich eingefhrt Durchfhrung Evaluationen. Andererseits Umfrage-System lernen Fragetypen realisiert knnen. selber gestaltete ansprechende anlegen wissen System Umfrageergebnisse darstellt Exportmglichkeiten ausfhrliche Auswertungen Lehrevaluation Inhalte Grundlagen Evaluation Umfragegestaltung Einfhrung Fragetypen&nbsp zusammenstellen Auswerten Weiterverarbeiten Umfrageergebnissen Lernziele Teilnehmenden... Fragepool Grundzgen anlegen. verschiedenen didaktische Bedeutung erkennen. Fragen Umfrage gestalten. mglichen Einstellungen vornehmen. bearbeiten interpretieren.&nbsp 29.04.2024

Mittelfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Nadja Pfattheicher, Institut für Lern-Innovation (ILI)

[DiL kompakt] Schnelleinstieg in das Objekt "Test" auf StudOn

Basic and advanced level 2 AE in Area C
Start: 10.05.2024 Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) Free places barrierefreier Zugang

Bei inhaltlichen und organisatorischen Fragen kontaktieren Sie bitte digitale-lehre@ili.fau.de.

Dieses Seminar können Sie für die Beantragung des [DiL] Themenzertifikats DIGITALE LEHRE im Wahl- oder Pflichtprogramm einbringen. Weitere Informationen finden Sie hier: https://digitale-lehre.fau.de/weiterbilden/dil-themenzertifikat.

StudOn (ILIAS) bietet Dozierenden zentrale Lernplattform vielfltige technische organisatorische didaktische Mglichkeiten abzubilden gestalten. Lernalltag gehren semesterbegleitende bungsmglichkeiten Abschlussprfungen verschiedener Objekte gestalten lassen. Testobjekt zentralen Bereich Assessment aufgestellten Einstellungsmglichkeiten Fragentypen versierte Gestaltung rechtsgltigen Prfung ausgefeilter Assessmentszenarien. Inhalte Einfhrung didaktischen technischen Potenziale Objekts Exemplarisches Anlegen Test&nbsp verstehen anwenden Lernziele Teilnehmenden... Objekt anlegen entsprechend gewnschten Szenarios einstellen Fragen hinzufgen Zielgruppe Lehrende elektronischen Prfens auseinandersetzen mchten Schnelleinstieg Umgang bentigen Methoden Lehrvortrag praktische Umsetzung 10.05.2024

Mittelfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Isabella Dobler, Institut für Lern-Innovation (ILI)

[DiL] Mastering online assessment? Practical guide for the first steps

Basic and advanced level 6 AE in Area C
Start: 15.05.2024 Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) Free places barrierefreier Zugang

If you have any questions regarding content or organisation, please contact digitale-lehre@ili.fau.de.

You can include this seminar in your elective or compulsory programme when applying for the [DiL] DIGITAL TEACHING subject certificate. Further information can be found here: https://digitale-lehre.fau.de/weiterbilden/dil-themenzertifikat/.

Important course offered ENGLISH. handed German English. meaningful online assessment teaching learning events should design implementation options purposes recommended pedagogical technical aspects consider designing organising implementing self-study addresses questions provide lecturers comprehensive practical introduction enables implement standard.&nbsp addition theoretical empirical knowledge designed stimulate support deepening process through concrete examples expert interviews interactive tasks. Module opportunity familiarise yourself context virtual mobility course.&nbsp (formative summative on-campus remote) enable qualitatively various digital examination scenarios.&nbsp contain StudOn-specific content. transfer practice ensured completing accompanying Target without experience assessment) Content Basics (summative formative constructive alignment quality criteria) Online Design Choices (specifics advantages overview methods including decision Implementation (implementation checklist ethical considerations feedback strategies assurance) (optional) international (introduction skills-based education mobility) either complete entire modules slightly shortened Learning objectives general principles (online) practice&nbsp familiar features possible applications. suitable formats course. factors considered selecting method identify organisational issues associated conducting account concept higher assess specific learner skills environment appropriate methods. Methods guided content 4-week period. lecturer available online. Furthermore credits assignments receive afterwards. required Crediting beginning submit. successful review submitted credited units. Modules (incl. processing) (approx. allocation) 15.05.2024

Mittelfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login
My watchlist

There are no seminars on your watchlist.

To book seminars please log in (see above) or register.

Register now

Subscribe to seminars as RSS feed