Search for seminar host or keyword:
Or filter according to the following criteria:

Only field:

201 seminars found

Prof.Dr. Jörg Wolstein

E 06: Psychische Auffälligkeiten bei Studierenden (Anrechenbar auf das Zertifikat "Inklusive Hochschullehre")

Basic and advanced level 10 OU in Area E Area E
Start: 19.09.2022 Universität Augsburg Application directly at the university

19.09.2022

Schwaben

Information and booking is only possible via the hosting institute’s site

Barbara Berndt

Grundlagen der Beratung (Online)

Basic and advanced level 12 OU in Area E Area E
Start: 19.09.2022 ProfiLehre Application directly at the university

19.09.2022

Unterfranken

Information and booking is only possible via the hosting institute’s site

Jyotika Dalal

Teaching in Multicultural Classrooms

Basic and advanced level 8 AE in Area A
9 AE in Area B
Dates:
19.09.2022
29.09.2022
Universität Bayreuth Free places barrierefreier Zugang

This workshop will be held in English and in a hybrid format: you can participate in presence (Bayreuth), preferred, or via zoom.

In order to customise the seminar to the specific requirements of the participants, they will be requested to complete a pre-seminar questionnaire.

steadily increasing number international students German universities talent potential future brings challenges university teaching context significant encountered different deeply ingrained learning traditions expectations face-to-face academic system. seminar participants therefore engaging cultural backgrounds values closer characteristics systems various interactive methods. analyse influence thinking learning. become sensitised possible points friction intercultural encounters classroom. addition aspect culture-based communication styles. Working university-specific practical examples experiences address interact. ability situations gained insights develop approaches appropriate solutions. conducted between sessions observations self-reflection. Key&nbsp points&nbsp content&nbsp Culture Culture-dependent managing effectively&nbsp Intercultural context&nbsp Reflection application transfer self-reflection discussions studies critical incidents activities 19.09.2022

Oberfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Barbara Berndt

Präsentieren und visualisieren in der Lehre (Online)

Basic and advanced level 12 OU in Area B Area B
Start: 20.09.2022 ProfiLehre Application directly at the university

20.09.2022

Unterfranken

Information and booking is only possible via the hosting institute’s site

Dr. Lisa David

Blended Learning Szenarien: Das Beste aus zwei Welten

Basic and advanced level 4 OU in Area A Area A
4 OU in Area E Area E
Start: 20.09.2022 Ludwig-Maximilians-Universität München PROFiL (LMU) Application directly at the university

20.09.2022

Oberbayern

Information and booking is only possible via the hosting institute’s site

Wolfgang Thomas

Grundlagen des Prüfens

Basic and advanced level 8 AE in Area C
Dates:
20.09.2022
23.09.2022
Otto-Friedrich-Universität Bamberg Waiting list barrierefreier Zugang

PRÄSENZVERANSTALTUNG AN DER UNIVERSITÄT BAMBERG. Das Seminar ist der Grundstufe zugeordnet.

Achtung: Es werden 8 AE für die Teilnahme am Seminar und 4 weitere AE optional bei Erbringen einer Transferleistung vergeben!

Prfungen Hochschullehre zentraler Bedeutung komplexen verbunden Prfungskonzeption kompetenzorientiert Lernziele dazugehrigen Lehrveranstaltung ausgerichtet gestalten. regelkonform abzuhalten Organisation Durchfhrung mglichst effizient Studierenden objektive Leistungsbewertung Seminar Grundlagen Prfens praxisorientiert erarbeitet anhand konkreter Beispiele eingebt reflektiert. Anschluss Transferleistung erbracht Anwendung erworbenen Erkenntnisse Prferttigkeit erprobt Inhalte Anforderungsprofil Prfende kompetenzorientiertes Regelkonforme Bewertung Teilnehmenden Mglichkeiten Ausgestaltung kompetenzorientierten Prfungskonzeptionen erkennen. durchfhren. objektiv sachgerecht bewerten. 20.09.2022

Oberfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Paul Dölle

Digital Didactic Shorties: Einführung in das (FB)ZHL mit einer Orientierung im Seminarprogramm/Introduction to the (FB)ZHL with an orientation in the seminar programme

Basic and advanced level 1 AE in Area A
Start: 20.09.2022 Universität Bayreuth Free places barrierefreier Zugang

Workshop in English if at least one person is English-speaking.
This workshop is offered twice. You can participate on 20.09.2022 or on 25.10.2022.

English version Fortbilddungszentrum Hochschullehre verstehen Einrichtung jegliche Lehrthemen Universitt Bayreuth kmmert. Lehrende untersttzen Lernergebnisse Studierenden optimieren. Ermglichung Lernen Aneignung mittels Mittelpunkt stehen. stellen verschiedene Informationen Verfgung bieten Seminarprogramme persnliche technische Untersttzung. getreu unserem entwickeln austauschen Veranstaltung ermglichen umfangreichen Angebote (Zertifikatsprogramme Workshops Projekte Austauschmglichkeiten Lehrpreise Medien Technik) kennenzulernen persnlichem Austausch richtigen identifizieren individuelle Rckfragen besprechen. Centre Teaching Learning Higher Education University ourselves institution teaching topics Bayreuth. support teachers optimising student learning outcomes. should enabling appropriation through teaching. provide various information seminar programmes personal technical support. develop exchange enable extensive offers (certificate workshops projects opportunities awards technology) identify discuss individual queries. 20.09.2022

Oberfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Markus Tischner

[DiL] Medienproduktion | Lernfilme richtig konzipieren - So funktioniert das Medium Lernfilm

Basic and advanced level 4 AE in Area A
4 AE in Area B
Start: 20.09.2022 Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) Free places barrierefreier Zugang

Dieses Seminar können Sie für die Beantragung des [DiL] Themenzertifikats DIGITALE LEHRE (im Bereich "Medienproduktion") einbringen. Weitere Informationen finden Sie auf der ILI-Website.

(Hochschul-)Lehre Lerninhalte zunehmend vermittelt. Corona-Pandemie Bedeutung Lernfilmen gestiegen. Whrend Mehrzahl Lehrenden gewohnt wissenschaftliche Prsentationen Vortrge produzieren Erstellen Filmen ungewohntes Terrain. Lernfilm-Produktion einarbeiten Impuls Kameratechnik erlernen vergisst konzeptionelle Seite. Lernfilm unterscheidet konzeptionell textbasierten Medien. Zielsetzung Seminar lernen Teilnehmer Konzeptionsworkflow kennen Produktion Praxis bewhrt Zustzlich folgenden Fragen nachgegangen unterscheiden Lehrtexte Lernfilme Einsatz Lernfilms sinnvoll erstelle Drehkonzepte vermittelt praktisches Know-how aufbereitet Zielgruppe ankommen Lehrperson wnscht. Inhalte Ansehen Analysieren Filmbeispielen unterschiedlich Konzept Kennenlernen unterschiedlicher Lernfilm-Formate Konzeptions-Workflows Themen Filmdreh Schnitt Konzeption beachtet Lernziele Teilnehmenden... einschtzen ausmacht Zielgruppen definieren&nbsp passende Filmformat Film-Idee filmisch umsetzbares Drehkonzept erstellen. Methoden Lehrvortrag Lehrgesprch praktische Gruppenarbeiten Diskussion Ergebnisse Weiterfhrende Informationen Kursleitung. Zertifikat Hochschullehre Bayern. 20.09.2022

Mittelfranken

Show details Export to calendar Add to watch list Registration after Login

Dr. Michael Winklmann

Einführung in die lernzielorientierte Evaluation

Basic and advanced level 5 OU in Area D Area D
Start: 21.09.2022 Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt Application directly at the university

21.09.2022

Oberbayern

Information and booking is only possible via the hosting institute’s site

Lena Grießhammer

B 10: Forschungsergebnisse kommunizieren

Basic and advanced level 10 OU in Area B Area B
Start: 21.09.2022 Universität Augsburg Application directly at the university

21.09.2022

Schwaben

Information and booking is only possible via the hosting institute’s site
My watchlist

There are no seminars on your watchlist.

To book seminars please log in (see above) or register.

Register now

Subscribe to seminars as RSS feed

Feedback